فروشگاه

  • فیلتر روغن اصلی رنو موجود است
    فیلتر روغن شرکتی Purflux موجو است
    Renault Oil Filter
    Purflux oil filter

    Purflux

    Purflux-oil-filter

    فیلتر روغن مارک Purflux تندر 90

    Renault-Oil-Filter

    فیلتر روغن اصلی تندر 90

    وظیفه ی فیلتر روغن خودرو چیست ؟ فیلتر روغن چیست ؟

    وظیفه ی اصلی فیلتر روغن در مدار روغن کاری، تصفیه روغن قبل از رسیدن به یاتاقان ها و سایر مواضع مصرف روغن می باشد. اما فیلترها فقط تا مدت معینی می توانند وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهند وقتی عمر مفید فیلتر تمام شود، باید آن را تعویض کرد تا خللی در مدار روغن کاری ایجاد نشود.
    کاهش استهلاک و گرمای زیاد موتور خودرو هنگام فعالیت فقط با روغن کاری مستمر قطعات درون موتور میسر خواهد بود .
    پاکیزگی روغن موتور فاکتور بسیار مهمی است که باعث عمر بیشتر موتور می گردد.
    آلودگی هایی مانند خرده ریزهای آهنی ،دوده و … به تدریج می توانند مسیر حرکت روغن را مسدود نموده و به موتور آسیب جدی وارد سازند . این مسأله ضرورت بکارگیری فیلتر روغن را کاملاً مشخص می نماید .
    فیلتر روغن در مسیر ورودی روغن به موتور قرار می گیرد و علاوه بر حفظ پاکیزگی روغن در شرایطی همچون : استارت اولیه در هوای سرد ،فشارهای زیاد ناشی از رفت و آمدهای پی درپی و حرارت بالای موتور در زمان کارکرد طولانی و سرعت های بالا موجب کارایی مناسب روغن می گردد.
    عدم مقاومت در برابر ورود روغن ،جدا سازی مطلوب ذرات ،قدرت جذب بیشتر آلودگی ها ، مقاومت در برابر پارگی ، محفظه کار آمد با قابلیت تحمل فشار بالا آبببندی مناسب و دارا بودن سوپاپ اطمینان در مجموع از جمله مواردی هستند که در طراحی و ساخت فیلتر روغن باید مورد توجه قرار گیرند .

    مواد به کار رفته در ساخت فیلترها

    اکثر فیلترهای ارزان قیمت از جنس کاغذ و مقوا ساخته شده‌اند. فیلترهای کاغذی معمولا قابلیت جذب ذراتی به بزرگی ۴۰ میکرون به بالا را دارند.
    فیلترهای پیشرفته و مرغوب‌تر از ترکیب الیاف کاغذ و سلولز و یا الیاف کاغذ و سلولز و فایبر گلاس ساخته می‌شوند. این فیلتر‌ها قابلیت جذب ذراتی به کوچکی ۵ تا ۱۰ میکرون رانیز دارند. این فیلتر معمولا دارای سطح تماس بیشتری هستند که باعث می‌شود ظرفیت فیلتر بالا برود.
    همانطور که پیداست فیلترهای کاغذی عادی نمی‌توانند جلوی ذرات کوچک‌تر از ۴۰ میکرون را بگیرند، لذا استفاده از فیلترهای سینتتیک که از الیاف کاغذ و سلولز و فایبرگلاس ساخته شده به کمک موتورهای احتراق داخلی آمده‌اند.
    با این حال هنوز فیلتری با قابلیت جذب %۱۰۰ آلاینده‌ها ساخته نشده است. چرا که در این صورت می‌بایست سوراخ های کاملا یک دست و مساوی داشته باشند که در حال حاضر از لحاظ اقتصادی برای تولید انبوه توجیه ندارد، یا اینکه می‌بایست الیاف را فشرده‌تر ساخت که آن هم فشار معکوس زیادی بر سر راه روغن عبوری به وجود خواهد آورد.
    در واقع آنچه که ما نیاز داریم درصد ذرات می‌باشد که با عبور یکباره از فیلتر، از جریان جدا می‌گردد. فیلترهای بر‌تر با بکارگیری الیاف سلولز و فایبرگلاس به نحو چشمگیری سوراخ های بین الیاف کاغذ را پر می‌نمایند.

    کلیه فیلترهای مرغوب در حال حاضر برای به دام انداختن ذرات ۷ تا ۱۰ میکرونی در تلاش هستند. به همین دلیل است که شما برای یک فیلتر خوب می‌بایست هزینه‌ای تا ۳ برابر یک فیلتر کاغذی عادی پرداخت نمایید.
    همچنین فیلترهای جدید بنا به دارا بودن ظرفیت بالا‌تر مناسب برای بکار بردن برای روغن‌های سینتتیک می‌باشند چرا که روغن‌های سینتتیک مدت بیشتری (در حدود ۱۵۰۰۰ کیلومتر) درون موتور می‌توانند روغنکاری نمایند در حالیکه فیلترهای کاغذی نهایتا تا ۶۰۰۰ کیلومتر می‌توانند قبل از پر شدن کار نمایند.

Related Products