رنو داستر جدید معرفی شد

renault-duster-2017

رنو داستر جدید معرفی شد

نسل جدید داچیا داستر به عنوان یک اس یو وی ارزان قیمت که در برخی کشورها از جمله ایران با برند رنو عرضه میشود در سال آینده با طراحی کاملا جدید، هفت نفره، آرایش ۴×۴ و شاید نام «گرند داستر» وارد بازار خواهد شد.

داچیا که به تازگی رکورد فروش ۴ میلیون دستگاه از سال ۲۰۰۴ را به ثبت رسانده در صدد است تا به عنوان یک برند ارزان قیمت نسل تازه ای از محصولات خود را روانه بازار کند. اخیرا تصاویری از نسل جدید اس یو وی داستر توسط نشریه اتواکسپرس منتشر شده که نشان میدهد این محصول داچیا در سال ۲۰۱۷ با ظاهری کاملا جدید و ابعاد بزرگ تر ۷ نفره در بازار رو به گسترش اس یو وی ها عرضه خواهد شد و به همین دلیل احتمالا گرند داستر نام خواهد داشت.

با نگاه به نسل فعلی داستر این موضوع کاملا قابل درک است که نیاز به یک طراحی کاملا جدید در آن احساس میشود. تصاویر اختصاصی منتشر شده ظاهری جذاب تر و جعبه ای را نشان میدهد که نسبت به نسل ۵ نفره فعلی از حجم های نرم تر و ظریف تر در آن استفاده شده است.علی رغم ظاهر جدید اما داچیا حاضر به دست کشیدن از ارزش های خود نیست و قیمت آن را کماکان پایین نگه خواهد داشت.

گرند داستر بر روی شاسی بهسازی شده مدل ۵ نفره فعلی عرضه خواهد شد ولی فاصله محورها افزایش می یابد تا جای کافی برای ردیف سوم صندلی ها وجود داشته باشد. با نگاهی به تصاویر احتمالا طول مدل هفت نفره باید چیزی در حدود ۴٫۷ متر باشد که تقریبا دویست میلی متر طولانی از مدل ۵ نفره داستر است.

در ادامه انتظار میرود حجم صندوق بار نیز افزایش یافته باشد و از ۵۰۰ لیتر در نمونه ۵ نفره، با خواباندن صندلی های ردیف سوم به ۶۵۰ لیتر در مدل هفت نفره برسد.با این حساب داچیا گرند داستر از نظر ابعاد تقریبا رقیب خودروهایی مانند نیسان ایکس تریل و کیا سورنتو است اما با قیمت پایه ای در حدود ۱۳۰۰۰ پوند به طور جدی برای تمام اس یو وی های هفت نفره بازار خط و نشان خواهد کشید.

بالاترین رده تجهیزاتی این محصول با آرایش چهار چرخ متحرک باید قیمتی کمتر از ۱۸۰۰۰ پوند داشته باشد که این بالاترین قیمت برای محصولات برند داچیا تا کنون محسوب میشود.پیشرانه های فعلی داچیا داستر احتمالا برای مدل گرند داستر نیز استفاده شود. بدین ترتیب یک موتور ۱٫۲ لیتری توربو با توان ۱۲۴ اسب بخار خواهیم داشت. در کنار آن موتور ۱٫۵ لیتری دیزل با قدرت انتخاب مناسب تری است و پرقدرت ترین موتور نیز ۱٫۶ لیتری دیزل با قدرت ۱۳۰ اسب بخار میباشد که گزینه آخر توسط رنو در مدل قاجار نیز بکارگیری میشود.